-> Change language

Newslatter

Pe acest site ...

Share

 

Pentru a ne mentine sanatatea, trebuie sa avem un somn linistit. O mare parte a oamenilor nu pot sa lucreze 70 de ore pe saptamana fara a avea sechele fizice, si asta inainte de vreme. Cei care reusesc sa o faca acorda in general un loc im┬şportant exercitiului fizic in viata lor si urmaresc sa aiba un regim alimentar foarte echilibrat. Dar, dincolo de aceste legi universale consacrate, avem nevoie de destindere, de calm, de odihna, de somn.

Somnul este esential pentru noi, la fel ca aerul si apa. Din ce in ce mai multi oameni intampina insa dificultati legate de acesta fie nu pot adormi deloc, fie se trezesc in toiul noptii, dupa doar cateva ore de repaus. In ambele cazuri, ei sunt victimele insomniei.

Musetelul si melatonina┬á sunt cele dou─â ingrediente principale. Musetel func┼úioneaz─â ca un tranchilizant u┼čor ┼či un inductor de somn. Pentru reglarea somnului, melatonina┬á are mai multe avantaje: ajut─â ritmului cardiac si tine tensiunea arteriale in limite normale, creste sistemul imunitar, ┼či blocheaz─â r─âspunsul organismului la stres. ├Äncerca┼úi s─â ad─âuga┼úi┬á 0.5 mg de melatonina la ceai de musetel cu dou─â ore ├«nainte de culcare.

Lavanda a dovedit ca reduce anxietatea, o cauza comuna de nop┼úi nedormite. Sub forma de pastile inainte de culcare, sau prin inhalatie ,┬á la o cana de┬á apa clocotita si se adauga 10 picaturi de ulei esential de lavanda. Pune┼úi-v─â capul deasupra unui┬á vas puneti-va un prosop pe partea din spate a capului pentru a men┼úine aburul. Inspirati adanc timp de 1 minut.Prin inhalatie cu abur a fost demonstrat ca imbunatateste┬á┬á func┼úia cailor respiratorii ┼či plamanii , astfel ├«nc├ót acest lucru va poate ajuta s─â respirati mai u┼čor. Pute┼úi ├«ncerca, de asemenea acest lucru ├«n cad─â.


Insomnia este o afectiune frecventa in cazul persoanelor hiperactive, care lucreaza in conditii de stres. Din fericire, nu este cazul sa apelezi la medicamente pentru ca exista o serie de ceaiuri cu efecte imbatabile, calmante, relaxante si sedative. INFOCASASIGRADINA iti arata care sunt plantele potrivite pentru tine.

Radacina de valeriana

O lingurita de planta la o cana cu apa clocotita se infuzeaza cateva minute. Se bea inainte de culcare.

Flori de tei

Se beau doua sau trei cani de ceai pe zi, obtinute din doua lingurite de flori la o cana.

Flori de levantica

Infuzia se prepara dintr-o lingurita de planta (sau un pliculet) la o cana cu apa si se beau doua cani pe zi.

Maghiran

Ceaiul de maghiran este relaxant, aromat si sedativ. Impotrova insomniei si stresului se beau doua sau chiar trei cani  pe zi. Produce cresterea temperaturii, evitati acest ceai vara in perioadele caniculare, sau reduceti cantitatea.

Marar

Putini cunosc faptul ca banalul marar este un remediu puternic al insomniei. Se foloseste un decoct din seminte (o lingurita la cana) care se bea imediat inainte de culcare.

Talpa gastii

Talpa gastii este un sedativ puternic, care produse scaderea tensiunii. Infuzia se obtine din trei lilnguri de planta la o cana. Se beau 3-5 linguri pe zi, din care ultimele doua inainte de culcare.

 

 

 

Share on facebook

Adaug─â comentariu


Codul de securitate
Actualizeaz─â