-> Change language

Newslatter

Pe acest site ...

Share

 

Mesele trebuie luate la ore regulate. Pentru omul sanatos, adult este nevoie de 2-3 mese pe zi. Luarea meselor la ore neregulate influenteaza nefavorabil starea de sanatate. Orarul constant al meselor asigura formarea de reflexe conditionate digestive. Ele fiind stimulate, digerarea alimentelor se desfasoara in bune conditii.

Daca nu se ingera alimente la orele respecate, secretiile din stomac, fiind acide, pot ataca mucoasa ce captuseste stomacul, favorizand diferite boli. Daca sunt depasite orele obisnuite de masa, stomacul nu mai elaboreaza sucul gastric necesar unei bune digestii. Intervalul dintre mese daca este prelungit mult, nu mai apare senzatia placuta de satietate, pentru ca foamea, care este stimulentul principal al secretiei, a trecut. In acest caz apar balonari, greutate stomacala si somnolenta. Ele pot dura cateva ore.

 

 

Timpul intre mese ese foarte important , multi dintre noi nu dam importanta la ce ora mancam , foarte bine pentru stomacul si corpul nostru ar fi daca timpul dintre mese va fi aproximativ de 5 ore . Acum ne vom intreba: De ce ? Raspunsul e foarte simplu , stomacul pentru a digera o masa are nevoie de 4-5 ore , in functie de ce mancam (branza poate sta pina la 7 ore in stomac) , deci sa-i acordam acest timp. Este foarte important ca in timpul mesei sa nu consumam apa , recomandat este abia la cel putin 2 ore dupa aceasta. Prin acest fel evitam balonarile si avem o digestie usoara. Deci daca am servit micul dejun la ora 7:00 prinzul ar fi indicat dupa 13:30. In acest fel vom face munca usoara stomacului si nu vom avea probleme de discomfort sau dureri ca sa nu mai vorbim cit de benefic este in prevenirea bolilor sau chiar ameliorarea lor. Cina sau ultima masa ar fi de preferat inainte de ora 18:00 . Seara avand o digestie mai grea va ramane mincarea in stomac nedigerata , ducind la inmultirea bacteriilor acestea ducind la multe altele.

Cele 3 mese recomandate se repartizeaza astfel :

Micul dejun este obligatoriu si este gresit obiceiul de a renunta la el, sau a-l inlocui cu o cafea neagra, eventual cu o tigara. Cafeaua consuamta pe nemancate are efect daunator. Micul dejun se recomanda a fi consistent.

La pranz se recomandai o supa calda care  prin substantele extractive ce le contine, declanseaa secretiile digestive;

Cina ar fi indicat sa nu o mai aveti , insa daca nu se poate renunta se recomanda doar fructe.

Pregatirea gustoasa a mesei, fara abuz de condimente, prezentarea atractiva, atmosfera linistita in care se ia masa, toate sunt conditii, pentru asigurarea unei bune digestii.

Se recomanda evitarea monotoniei meniurilor, iar combinarea alimentelor intre ele sa asigure atat variatie cat si aport caloric. Verificarea modului corect sau incorect de allimentatie se face prin controlul periodic al greutatii corporale. Greutatea corporala variaza in functie de inaltime, varsta si sex. Mentinerea unei greutati corporale convenabile este importanta atat din punct de vedere estetic cat si igienic. Dovada cea mai pregananta a unei sanatati adevarate o constituie mentinerea greutatii corporale din tinerete. In acest scop trebuie avuta mare grija la alcatuirea meniurilor zilnice si evitarea abuzurilor alimentare atunci cand avem oaspeti sau suntem invitati la o masa.

Share on facebook

Adaug─â comentariu


Codul de securitate
Actualizeaz─â